Annual Meeting of the Hungarian Biochemical Society

29-31 August, 2024, Budapest, Hungary

Registration, fees

Pre-registration is available in the official congress database. If you would like to be informed on the latest news, please do not hesitate to sign up now. All participants wishing to attend the conference should register online, preferably before 30 June 2024.

ONLINE REGISTRATION AND ABSTRACT SUBMISSION
Registration fees (include VAT) Early fee
before 30 June 2024
Late fee
after 30 June 2024
for HBS member Reg. fee for junior researchers*  80 000 Ft  89 000 Ft
Reg. fee for non-junior researchers**  100 000 Ft  109 000 Ft
Reg. fee for industrial partners  110 000 Ft  119 000 Ft
for non-member Reg. fee for junior researchers*  110 000 Ft  119 000 Ft
Reg. fee for non-junior researchers**  120 000 Ft  137 000 Ft
Reg. fee for industrial partners  137 000 Ft
Reg. fee for exhibitors
(who owns a booth)
 80 000 Ft
Reg. fee for accompanying persons  67 000 Ft

*Junior researcher: Ph.D. and university student, or researcher under 30;
*
*Only for participants with academic background

Registration fees include:

  • Admission to the scientific sessions
  • Admission to the exhibition
  • Welcome reception
  • Coffee breaks
  • Lunches
  • All registration fees include VAT

Tickets for the gala dinner can be requested through the registration database. Participation in the dinner is possible upon payment of 15.000 HUF.

Accompanying persons’ registration fee and exhibitor’s registration fee is not valid for admission to the scientific part of the Conference, and these fees do not include conference materials, only meals and social events.

We would like to call your attention, that only registered participants, or registered accompanying persons are allowed to enter lunch areas and the Welcome reception. Visitors without badge are not allowed to enter the above mentioned programmes.

Loginfor existing account Create an accountfor new users

 

Payment

Pre-payment can be made by bank transfer payable to:

Diamond Congress Kft.
Raiffeisen Bank Zrt.
Cím: H-1015 Budapest, Széna tér 1/a
12010154-00175156-00100004

to be arranged during the secure online registration. A pro forma invoice should be generated (pdf) in order to arrange the payment. The paid amount should appear in the paid coloumn in case of successful online payment.

Registrations and reservations which are not accompanied by appropriate payment, will not be honoured. Registrations and hotel reservations will be acknowledged in writing. Confirmation is to be sent by the Secretariate to the email address of the registration (used during the registration), ONLY if a payment was made.

After having paid the amount, the paid invoice will be sent to you by email in pdf within a week time.

On site, registration fees and hotel bookings can be paid in in Hungarian Forint.

Terms and conditions of participation

Advance online registration is a condition of participation in the conference. During the online registration you should accept the terms and conditions of participation as well as the terms of cancellation written on this website. The organisers consider this commitment as a binding written contract. The registration fee/accompanying person’s registration fee may include entertainment allowances, such as catering services, reception, public transport cards, etc. In the final invoice the amount of these services will be indicated as intermediary service. Hotel accommodation orders (if any) are also subject of intermediary service. See also the general terms and conditions here.

Information of Hungarian participants (in Hungarian): Részvételi feltételek és számlázási rend

A konferencián részt venni előzetes online regisztrációval lehetséges. Az online regisztráció alkalmával a résztvevők elfogadják az ezen a weboldalon meghirdetett jelentkezési és lemondási feltételeket, ezáltal írásos szerződés jön létre. A megrendelt szolgáltatásokról a Diamond Congress Kft. számlát állít ki. A regisztráció alkalmával kérjük, a számlázási adatokat pontosan megadni. A hatályos rendelkezések értelmében a nem magánszemély nevére és címére szóló számlának kötelező eleme a vevő adószáma, tehát kérjük ennek megfelelően kiállítani a számlázási címet. Hivatalos számlát annak az intézetnek a nevére tudjuk kiállítani ahonnan a pénz beérkezett. Magánszemélytől érkező befizetés esetén a magánszemély nevére és címére kell a számlát kiállítani.

Amennyiben megrendelésszámot, PO számot, projektszámot vagy egyéb, a számlára egyedileg jellemző azonosítószámot kell feltüntetni a számlán, a szervezőknek ezt haladéktalanul jelezzék, mert számlakiállítás után a bizonylatokat módosítani nem áll módunkban.

A részvételi díjban szereplő étkezési költség illetve kulturális vagy társasági program (kávészünet, fogadás, bankett, stb.) minden esetben közvetített szolgáltatásként külön feltüntetésre kerül a számlán. Az SZJA tv 70§ (1) bekezdés alapján ez egyes meghatározott juttatásnak minősül a kifizetőnél, mely alapján ő köteles megfizetni az étkezést terhelő adókat. Ebben az esetben a kifizető szolgáltatást igénybe vevő cég/intézet. Ettől eltérni a törvényi szabályozás alapján nem lehet. Kérjük a pályázati pénzkeretekből részvételi díjat fizetőket, hogy előzetesen tájékozódjanak a pályázati kiírások feltételeiről, mert az étkezési költségek információja a számlán kötelező számlaelem ebben az esetben is.

Szállásköltség, amennyiben van ilyen megrendelés, szintén mint közvetített szolgáltatás kerül számlázásra. Az általános szerződési feltételeket lásd itt.

Cancellation policy

Cancellations on registration and hotel reservation can be made only in writing. The refund for cancellations made on and prior to 8 July 2024 is 100%. After this date the conference secretariat has to pay the advanced payments to the hotel, and there is no way to refund in case of latter cancellation.